Projektowanie i przygotowanie do druku różnych rodzajów publikacji: ulotek, broszur, folderów, prezentacji i stron internetowych stało się chlebem codziennym w wielu firmach – tych najmniejszych, lokalnych i tych największych, o zasięgu globalnym. Stało się tak między innymi za sprawą dostępności pakietów oprogramowania komputerowego, umożliwiającego wykonanie profesjonalnego składu w warunkach biurowych. To, co jeszcze dwadzieścia lat temu było domeną wyspecjalizowanych firm, stało się dostępne dla każdego.

Jednym z wiodących produktów jest pakiet Creative Suite firmy Adobe, dostarczający wszystkich narzędzi potrzebnych do przygotowania dowolnego rodzaju publikacji. Programy do obróbki plików graficznych, składu DTP, przygotowania plików dla drukarni i do internetu – to wszystko zintegrowane w intuicyjnym środowisku pracy daje niesamowite możliwości. Wystarczy przeciętny komputer czy laptop, trochę samozaparcia i czasu na opanowanie komputerowych narzędzi, by zaprojektować swoje pierwsze dzieło. Książka (a właściwie księga – 1000 stron objętości i kilka kilogramów wagi) jest adresowana właśnie do tych wszystkich, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z projektowaniem profesjonalnych publikacji lub poszerzyć swoją obecną wiedzę i poznać więcej możliwości opisywanych programów.

Autor, od kilkunastu lat prowadzący szkolenia dotyczące oprogramowania firmy Adobe, opierając się na swoim doświadczeniu, potraktował temat DTP całościowo, opisując szeroko wszelkie aspekty przygotowywania projektów, począwszy od obróbki fotografii w programie Photoshop, przygotowania grafiki wektorowej w lllustratorze, a skończywszy na edycji tekstu i złożenia wszystkich elementów w całość w programie InDesign. Na koniec zawarł praktyczne wskazówki na temat przygotowania materiału do druku i technologii samego druku. Autor skupił się przede wszystkim na zagadnieniach najistotniejszych w pracy grafika i operatora DTP, przedstawiając je w sposób warsztatowy, na licznych przykładach i za pomocą ćwiczeń, co pozwala czytelnikowi śledzić sposób rozwiązywania problemów i daje mu praktyczny pogląd, jak skutecznie zastosować nabytą wiedzę we własnych projektach. Ułatwia to również początkującym użytkownikom samodzielne próby i testowanie omawianych narzędzi, a użytkownikom średniozaawansowanym podpowiada nowe rozwiązania i sposoby osiągnięcia zakładanego efektu.

Bardzo przydatna pozycja, szczególnie dla mniej doświadczonych użytkowników pakietu firmy Adobe oraz osób chcących poznać tajniki przygotowania publikacji oraz poszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę w tym zakresie. (RK)

Paweł Zakrzewski
Kompendium DTP
Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce
Wydawnictwo Helion 2010 cena 199,00

 
Wesprzyj nas